سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پوچ
اینجا همه چی در همه
 
سه شنبه 91 خرداد 16 :: 11:11 عصر :: نویسنده : Rash mAKHFI

 

رکوردهای جهانی گینس (به انگلیسی: Guinness World Records) کتابی مرجع و دارای مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی است. این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده‌های طبیعی هستند. کتاب رکوردهای جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود، و خود رکورددار پرفروش‌ترین سری کتاب کپی‌رایت جهان است.


بزرگترین ویولون دنیا

رکورددار سریعترین زمان رفتن داخل چمدان!

بزرگترین سبیل دنیا
بزرگترین کلکسیون عروسک گاوی
بزرگترین شکلات دنیا

بلندترین گربه دنیا
بلندترین زبان دنیا
جوانترین فرد پرواز کننده دور دنیا

سریعترین کلیسای عروسی!

بزرگترین مجموعه عروسکی پنگوئن
بیشترین تعداد سگ که از روی طناب می پرند!
بزرگترین گوش سگ

بزرگترین پیتزای دنیا

بزرگترین مهمانی با چای

درازترین شکلات جهان

کوتاهترین زن جهان
کوتاهترین مرد جهان

پیرترین دوقلوی جهان





موضوع مطلب : عکس

سه شنبه 91 خرداد 16 :: 11:9 عصر :: نویسنده : Rash mAKHFI





























































موضوع مطلب : عکس

سه شنبه 91 خرداد 16 :: 10:59 عصر :: نویسنده : Rash mAKHFI



در یکی از محله‌های مرکزی شهر پاریس، دیواری وسیع وجود دارد که سرامیک‌هایی لاجوردی تنش را پوشانده‌اند و روی آن با 300 زبان زنده دنیا بیش از هزار بار نوشته شده است: "دوستت دارم"












موضوع مطلب : عکس

سه شنبه 91 خرداد 16 :: 10:54 عصر :: نویسنده : Rash mAKHFI



غول موتور جستجوی گوگل برای آگاهی رسانی در رابطه با بدافزاری که گفته می شود چندین میلیون کامپیوتر را در سرتاسر جهان آلوده نموده است، به FBI پیوست.

در همین راستا گوگل هشدار داده است در صورتیکه که اقدامات پیشگیرانه پیرامون مسمر ثمر واقع نشد، میلیون ها کاربر می توانند در نهم جولای اتصال اینترنت خود را قطع نمایند.
ماهها قبل، FBI پس از شناسایی بد افزار DNSChanger، با نصب سرورهای امنیتی از ادامه کار PC های آلوده اطمینان حاصل نمودند، اما گویا هزینه این آلودگی بسیار بیشتر از آن بود که تصور می شد زیرا قرار است این کامپیوترهای آلوده از نهم جولای به بعد دیگر به اینترنت وصل نشوند.
FBI مردم را تشویق کرده است تا از وب سایت آنها بازدید کنند و در صورتی که سیستم آنها در بین سیستم های آلوده قرار دارد راه حلی برای رفع آن بیابند. FBI در حال جستجوی اطلاعاتی از افراد، شرکت های مشارکتی و فراهم کننده اینترنت می باشد، بد افزار DNSChanger که کاربران را به وب سایت های غیر قانونی هدایت می کند، سرویس نام دامنه DNS را تغییر می دهد و کامپیوترها را در مسیری قرار می دهد تا از سرورهای DNS جعلی، نتایج نادرستی را دریافت نمایند.
به گزارش پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از Ciol،برای تعیین تنظیمات DNS و یکسری جزئیات فنی دیگر پیرامون DNSChanger می توانید به وب سایت http://1.usa.gov/w0AZqe مراجعه نمود. با استفاده از دستورالعمل موجود در این وب سایت می توان دریافت که آیا کامپیوتر شما آلوده است یا خیر. از 350000 دستگاه آلوده در سرتاسر جهان، 85000 آنها در آمریکا و 20000 در انگلستان می باشند.




موضوع مطلب : اطلاعات عمومی

سه شنبه 91 خرداد 16 :: 10:53 عصر :: نویسنده : Rash mAKHFI

 



لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط نشریه ای علمی منتشر شده است به معرفی 10 نفر از نابغه های تاریخ بشر می پردازد که در عین ارائه ابداعاتی که حیات بشر را متحول کرده اند از خصوصیات رفتاری عجیبی نیز برخوردار بوده اند.



دانشمندان بزرگی که نام آنها در تاریخ بشر به عنوان بزرگترینها به ثبت رسیده است در زمان حیات خود نسبت به دیگر افراد به گونه ای غیرعادی به شمار می آمده اند. این افراد با هوش بسیار بالای خود نه تنها طرحی جدید و گاه غیرعادی را به زندگی بشر افزودند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان را به طور کل تغییر دادند.

نشریه علمی لایوساینس به منظور معرفی این افراد که در دوره خود از برترینها به شمار می رفته اند، طی گزارشی جالب لیست 10 نفر از این دانشمندان که به دلیل بالا بودن بیش از حد سطح هوشی از نظر بسیاری از افراد زمان خود دیوانه به شمار می رفته اند را با عنوان "لیست 10 تن از دیوانه ترین دانشمندان جهان" منتشر کرده است.

یوهان کونراد دیپل: وی در کشور آلمان و در قلعه ای به نام فرانکشتاین متولد شده و رشد کرد. در قرن 17 میلادی وی به عنوان یک شیمی دان موفق به ابداع رنگدانه آبی پروس یکی از اولین رنگهای شیمیایی ترکیبی در جهان شد. اما اصلی ترین و بی پایان ترین تلاش وی که شهرت زیادی را نیز برایش به ارمغان آورد تلاش برای کشف اکسیر حیات یا نامیرایی است. شایعاتی که درباره آزمایشهای وی بر روی اجساد انسانها وجود داشته است الهام بخش شکل گیری شخصیت افسانه ای داستان فرانکشتاین بوده است.

وارنر ون براون: وی در سن 12 سالگی قطار اسباب بازیش را از ترقه پر کرده و در میان خیابانی شلوغ در آلمان منفجر کرد. این عمل نشانه از پدیده ای بود که در آینده در حال وقوع بود. وی در نهایت به عنوان مغز برنامه های موشکی v-2 هیتلر به عنوان اسیر جنگی به زندان افتاد و سپس راه خود را به سوی فضا و اکتشافات فضایی باز کرد. وی در حالیکه در برنامه های فضایی آمریکا دست داشت به عنوان استاد فلسفه و غواصی نیز مشغول به کار بود.

رابرت آپنهایمر: رئیس پروژه منهتن که به منظور تولید اولین بمب اتمی جهان راه اندازی شده بود، هرگز در ابراز احساس خود در رابطه با جامعه گرایی و حس کشمکش و ناسازگاری درباره بمباران اتمی ابایی نداشت. به طوریکه تمامی نیروی سیاسی و دانشگاهی خود را بر روی این موضوعات متمرکز کرد. وی با وجود این مجادله ها و درگیریها به عنوان مردی شناخته می شود که زبانهای آلمانی و هندی را تنها به این منظور آموخت تا در هنگام آزمایش اولین بمب اتم خود قسمتهایی از کتاب مقدس هندوها را به عنوان خطابه بیان کند.

فریمن دیسون: وی در زمینه های علم فیزیک و نویسندگی داستانهای علمی تخیلی بسیار چیره دست بوده است. دیسون در سال 1960 نظریه ای را مبنی بر نیاز انسان در تولید لایه ای محافظتی برای محاصره منظومه خورشیدی و حداکثر استفاده از نور خورشید ارائه کرد. این لایه اکنون با عنوان لایه دیسون شناسایی می شود. دیسون عمیقا به حیات ماورایی اعتقاد داشته و بر این باور بود انسان طی چند دهه آینده قادر به برقراری ارتباط با موجودات ماورائی خواهد بود.

ریچارد فین مان: وی نیز یکی از نابغه هایی بود که در پروژه منهتن حضور موثری داشته و در تیم نخبه هایی بود که بمب اتم را تولید کردند. فین مان یکی از مهمترین دانشمندان قرن بیستم میلادی به شمار می رود. وی در کنار مشغله خود به عنوان یک فیزیکدان به موسیقی و طبیعت علاقه بسیاری داشت و موفق به رمزگشایی خط هیروگلیف مایانها شده بود.

جک پارسونز: وی در عین حال که از پایه گذاران لابرات وار رانشی جت به شمار می رود به صورت مداوم به تمرین جادو و جادوگری می پرداخته است. این دانشمند مرموز و فعال در زمینه علوم فضایی از تحصیلات رسمی برخوردار نبود و در عین حال ریاست تولید راکتی سوختی برای هدایت ایالات متحده به فضا را در دست داشت. وی طی حادثه ای ناگوار در حال انجام آزمایشهایی در محل سکونت خود در اثر انفجاری بزرگ از دنیا رفت.

جیمز لاولاک: این دانشمند زیست محیطی مدرن و مخترع فرضیه بزرگ جهان ابر ارگانیسم، در ارائه پیش بینی های وحشتناک درباره تغییرات جوی شهرت زیادی داشته است که اکنون می توان به خوبی دید بسیاری از پیش بینی های وی به حقیقت پیوسته اند. بر اساس پیش بینی وی مرگ تدریجی در حدود 80 درصد از جمعیت بشر تا سال 2100 امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نیکولا تسلا: تسلا فردی است که در هنگام روشن کردن یک سوئیچ بزرگ الکتریکی باید تصویر وی را در ذهن داشت. وی به عنوان مخترع رادیوی بی سیم و ژنراتورهای ac که کلید آغاز عصر الکتریک به شمار می رود، شناخته می شود. وی همچنین به عنوان نابغه دیوانه نیز شناخته می شد زیرا بسیار کم خوابیده و از بدن خود به عنوان ابزاری رسانا برای نمایش دستاوردهایش در جمع استفاده می کرد.

لئوناردو داوینچی: این دانشمند و نقاش محبوب ایتالیایی به گونه ای از میان تمامی شاهکارهای دوران رنسانس این فرصت را پیدا می کرد تا به جهان نامتعارف نیز سرکی بکشد. در کتاب طراحیهای این دانشمند ایتالیایی که اکثرا به صورت قرینه نگاشته شده، سرزمین عجایبی از ماشینها و طراحی های شگفت انگیز نهفته است که بسیاری از آنها نهفته باقی مانده و برخی از آنها از جمله طرح هلی کوپتر اولیه وی قرنها بعد به واقعیت تبدیل شد.

آلبرت اینشتین: وی به طور قطع با ارائه نظریات فیزیکی متعددی که جهان را متحول ساخته از نابغه ترینهای این لیست 10 نفره به شمار می رود. وی علم فیزیک را با ارائه نظریه نسبیت احیا کرده و در زمینه های گرانش و کوانتم به موفقیتهای زیادی دست یافت. وی همچنین به مسابقه دادن با قایق بادی اش در روزهای بدون باد تنها به منظور قدرت نمایی بسیار علاقه مند بود.




موضوع مطلب : اطلاعات عمومی

دوشنبه 91 خرداد 15 :: 9:55 صبح :: نویسنده : Rash mAKHFI
کثیف ترین مرد ایران

مردی که اگر تمیز شود مریض میشود!

 

 

مردی که در دهستان دژگاه دربخش دهرم شهرستان فراشبند "شیراز" روزگار می گذراند و به حاج عمو معروف است ، از حمام گریزان است و می گوید که اگرتمیز شود، مریض می شود.

 

عمو حاجی که چهره‌ای همانند انسان‌های غارنشین دارد و کهنسال به نظر می‌رسد که حتی مردم عادی سن او را نزدیک به یک قرن می‌دانند، رنگ خاکستر گرفته و قشری ضخیم از چرک بر اندام او سنگینی می‌کند.
 
 
چند سال پیش جوانان محل تصمیم گرفتنند عمو حاجی را به رودخانه ببرند تا آبی به بدن این مرد برسد، به همین منظور هنگامی که عموحاجی در خواب بود او را در عقب یک وانت گذاشتند تا او را در رودخانه حمام کنند اما وقتی به رودخانه رسیدند، دیدند عمو حاجی در عقب وانت نیست زیرا او پیش از رسیدن، خود را به بیرون از وانت انداخته بود تا مبادا بدنش با آب آشتی کند وعمو حاجی همان جا گفته بود اگر تمیز شوم، مریض می‌شوم.

 

 

عموحاجی از خوردن هر نوع خوراکی تازه و نوشیدن آب بهداشتی پرهیز می‌کند به گونه‌ای که اگر به زورهم به او آب گوارا بنوشانند، عکس العمل منفی نشان می‌دهد و به شدت ابراز ناراحتی می‌کند.

 

 

حیوانات مرده و گندیده لذیذترین غذاها

لذیذترین غذاها به قول خودش، حیوانات مرده و گندیده است و فرقی ندارد که این حیوان حلال و یا حرام گوشت باشد.

این سالخورده که گفته می‌شود به دلیل مشکل عاطفی که در ایام جوانی برای او رخ داده از مردم و اجتماع گریزان و گوشه عزلت و انزوا برگزیده سالیان سال است که در زیر مکانی مسقف ماوا ندارد و در گرما و سرما درهوای آزاد به سر می‌برد.

 

 

برخی از جوانان و نوجوانان دژگاه برای عمو حاجی مرغ، گربه، روباه، خارپشت و حتی مار مرده می‌برند او این حیوانات را در گودالی در اطراف خود دفن می‌کند و پس از چند روز با آتشی که در این گودال می‌افروزد، آن را نیم پز می‌کند و با ولع خاصی می‌خورد.

عمو حاجی پس از آن با خوردن آب گندیده که در یک حلب زنگ زده و حشرات مختلف در داخل آن شناور هستند، وعده غذایی را به پایان می‌برد.

لیوان او یک حلب 5 /4 کیلویی روغن است و او با استفاده از این حلب روزانه نزدیک به پنج لیتر آب می‌نوشد.
 
 
 
لباس پوشیدن این مرد در دهستان دژگاه که دارای گرمای نزدیک به 50 درجه سانتی گراد است شگفتی آور است زیرا او تمام لباس‌هایی را که مردم این منطقه برایش می‌آورند، پس از بریدن آستین‌های پیراهن و پاچه‌های شلوار با دندان، آنها را برتن می‌کند.
لوازم زندگی او شامل یک چماق است که پیشتر پلوس وانت بوده است و وزن آن 17 کیلوگرم است، استکان چایخوری این مرد عجیب یک کلاه ایمنی اسقاطی است و چند حلب کهنه روغن نباتی است که بچه‌های این دهستان با آفتابه در این حلب‌ها برای او آب می‌ریزند.
عمو حاجی یک پیپ استثنایی هم دارد که از یک زانوی سه اینچی آب تشکیل شده که او سرگین ( فضولات)حیوانات را در آن می‌ریزد و آتش می‌زند و به آن پک می‌زند و با هر مرتبه پک، دود پر حجمی از دهانش خارج می‌شود.

 

 

افزون بر این که شست و شوی بدن، ظرف آب و بهداشت برای او معنا ندارد، خود را با سوزاندن موهای زاید بدن اصلاح می‌کند.

محل زندگی این مرد رویگردان از بهداشت و مردم، محل تجمع سگ، گاو و چهارپایان محل است.

به نظر می‌رسد تا کنون کارشناسان بهداشت با عموحاجی مواجه نشده‌اند.

شهرستان فراشبند در فاصله 164 کیلومتری جنوب غربی شیراز، واقع شده است.

 




موضوع مطلب : اطلاعات عمومی

دوشنبه 91 خرداد 15 :: 9:53 صبح :: نویسنده : Rash mAKHFI
خرافه عجیب از اقوام مختلف!
 
 
عجیب ترین چیزهایی که میتونه وجود داشته باشه...!
این خرافات تا کی میخواد ادامه داشته باشه؟؟؟!
خیلی جالبند حتما تا آخرش بخوانید....
 
در بین ما ایرانی ها متاسفانه خرافه پرستی رواج زیادی داره . خرافه هایی که بعضی هاشون جلوی پیشرفت و حرکت رو به جلو مردم یه جامعه چه ایرانی و چه غیر ایرانی رو می گیره . خرافه هایی مثل نحس بودن سه شنبه ها و یا 13 بدر و … در این ایمیل تصمیم دارم شما رو با 20 تا از بزرگترین و رایج ترین خرافه های مردم جهان آشنا کنم....
 
1 – شماره 13 : بله این فقط یک شماره است . همان شماره ای که مردم را یاد جمعه سیزدهم می‌اندازد . اعتقاد به نحسی این عدد تا بدانجاست که بعضی از فرودگاهها در روز سیزدهم کار را تعطیل کرده و هیچ پروازی ندارند . بعضی از هتلها هم بدون طبقه سیزدهم هستند . من همیشه گفته ام ریشه این خرافه به یهودا حواری عیسی مسیح برمی‌گردد . حواری ناخلفی که سیزدهمین فردی بود که در شام آخر سر میز نشست . پس به نظرم من خرافه و اعتقاد عقلانی این است که از دوستان و مریدان بد بترسیم .
 
2 – گذاشتن یک عدد میوه بلوط پشت پنجره بلا را دور نگه می‌دارد.
 
3 – قبل از استفاده کردن از چوب بیس بال جدیدتان که تازه خریده اید رویش آب دهان بندازید تا برایتان خوش شانسی بیاورد!
* در بهار 2009، دبیرستان‌های سراسر کشور از ترس آنفلونزای خوکی ورزشکاران را از دست دادن بعد از مسابقه منع می‌کردند. و ما به خوبی می‌دانیم که این ممنوعیت بر «تف نکردن روی چوب‌های بیسبال» هم دلالت داشت.
 
4 – برای کامل بودن و نوشتن این مقاله من حتما باید در مورد پروانه‌ها هم چیزهای زیادی بگویم….
حضور پیش از موقع و نابهنگام پروانه‌ها بر آب وهوای خوب دلالت دارد.
اگر رنگ اولین پروانه زرد باشد، هوا آفتابی است.
اگر رنگ اولین پروانه سفید باشد، تابستانی بارانی خواهیم داشت.
اگر رنگ اولین پروانه سفید باشد، یک نفر خواهد مرد.
اگر رنگ اولین پروانه قرمز باشد، شما صحیح و سالم خواهی بود.
اگر یک پروانه سفید بیاید، یعنی تابستان به زودی خواهد آمد.
اگر یک پروانه سفید از سمت جنوب غربی به سویتان پرواز کرد، یعنی باید منتظر بارش باران باشید.
اگر پروانه‌ها در قسمت زیرین شاخه درختان یا در و پنجره آویزان شده باشند، یعنی احتمال ریزش باران وجود دارد.
اگر در قسمت بالایی شاخه‌های کوچک نشسته باشند، باران نمی‌بارد!
اگر اولین پروانه رنگ تیره ای داشته باشد، یعنی توفان همراه با رعد و برق در راه است.
اگر اولین پروانه زرد رنگ بود، بچه ای به دنیا می‌آید.
اگر یک پروانه سفید وارد اتاقتان شده و دور و برتان پرواز کند، شما به زودی خواهید مرد!
اگر یک پروانه روی مادر تازه زایمان کرده بنشیند، نوزادش می‌میرد.
اگر پروانه ای پرواز کرده و وارد اتاقتان شود، یکی از آشناهایتان می‌میرد.
اگر پروانه ای پرواز کرده و وارد اتاقتان شود، یک نفر ازدواج می‌کند.
اگر پروانه ای را بگیرید، مرگ بدی خواهید داشت.
و اگر پروانه ای را هنگام شب ببینید، خواهید مرد!
حالا خودتان فکر کنید، واقعا این جمله‌ها حقیقت دارد؟!
 
5 – می‌گویند گربه ای که روی یک تخته در کشتی نشسته باشد خوش شانسی می‌آورد.
 
6 – اگر سه نفر با هم عکس بیندازند، نفر وسط زودتر از بقیه می‌میرد.
* من نمی‌توانم برای این حرف توجیه منطقی پیدا کنم، اما کمی‌ من را می‌ترساند.
 
7 – وقتی که از جلوی قبرستان رد می‌شوید، اگر دستتان را در جیبتان بکنید، از پدر و مادرتان محافظت خواهید کرد.
 
8 – وقتی که در حال حرکت هستید، جلوی رویتان را جارو نکنید. این جارو برایتان بدشانسی می‌آورد. پس جارو را دور انداخته و جاروی جدیدی بخرید.
 
9 – اگر شمعی خاموش شود بدین معنی است که ارواح شیطانی در همین نزدیکی هستند.
 
10 – روشن کردن سه سیگار با یک کبریت نشانه بدشانسی است.
 
11 – وقتی که درون یک دایره ایستاده اید، ارواح شیطانی نمی‌توانند بهتان آسیب برسانند.
 
12 – اگر شما سکه ای را که از سمت پهلوها به زمین افتاده باشد بردارید، برایتان بدشانسی می‌آورد، اما اگر مستقیم به روی زمین بیفتد و روی سکه به سمت بالا باشد و آن را بردارید، خوش شانسی می‌آورید.
 
13 – دوست دارید این مورد بهتان بگویم؟! می‌گویند بودن یک جیرجیرک در خانه خوش شانسی می‌آورد. پس سریع دست به کار شوید!
 
14 – اگر کف دست راستتان بخارد نشانه این است که به زودی پولی به دستتان می‌رسد.
اگر کف دست چپتان بخارد نشانه این است که به زودی پولتان را از دست می‌دهید.
و اگر کف هردو دستتان بخارد شما باید به خرج و مخارتان رسیدگی کنید.
 
15 اگر از طرف نامزد یا دوستتان چاقویی به عنوان هدیه به شما رسید، باید بدانید عشقتان به زودی به پایان می‌رسد! البته فکر نمی‌کنم کسی پیدا شود که به نامزدش چاقو هدیه بدهد….
و
قرار دادن یک چاقو زیر رخت خواب هنگام تولد نوزاد درد زایمان را کاهش می‌دهد.
 
16 – شور بودن سوپ نشانه این است که غذا با عشق پخته شده!
 
17 – اگر سه مرغ دریایی در یک خط مستقیم و بالای سرتان در حال پرواز باشند، علامت این است که مرگ به زودی می‌آید.
 
18 – وقتی که عطسه می‌کنید دستتان را جلوی دهانتان بگیرید! چراکه با این کار روحتان نمی‌تواند فرار کند!
 
19 – تعداد حرف X در قسمت پایینی دست راستتان نشان دهنده تعداد فرزندان شما می‌باشد.
 
20 – وقتی تازه عروستان را از آستانه در خانه تان داخل می‌برید باید حتما او را بغل کنید، چون اگر زمین بخورد زندگی خوبی نخواهید داشت.



موضوع مطلب : اطلاعات عمومی

دوشنبه 91 خرداد 15 :: 12:3 صبح :: نویسنده : Rash mAKHFI

 








فلسفه تخته نرد
_____________

آیا میدانستید تخته نرد چگونه و توسط چه کسی ابداع شد و چه فلسفه زیبا و عبرت آموزی در پس آن نهان است؟ تخته نرد توسط بزرگمهر ابداع شد و اما داستان پیدایشش:
در زمان پادشاهی انوشیروان خسرو پسر قباد، پادشاه هند «دیورسام بزرگ» برای سنجش خرد و دانایی ایرانیان و اثبات برتری خود شطرنجی را که مهره های آن از زمرد و یاقوت سرخ بود، به همراه هدایایی نفیس به دربار ایران فرستاد و «تخت ریتوس» دانا را نیز گماردهء انجام این کار ساخت. او در نامه‌ای به پادشاه ایران نوشت: «از آنجا که شما شاهنشاه ما هستید، دانایان شما نیز باید از دانایان ما برتر باشند.. پس یا روش و شیوهء آنچه را که به نزد شما فرستاده‌ایم (شطرنج) بازگویید و یا پس از این ساو و باج برای ما بفرستید». شاه ایران پس از خواندن نامه چهل روز زمان خواست و هیچ یک از دانایان در این چند روز چاره و روش آن را نیافت، تا اینکه روز چهلم بزرگمهر که جوانترین وزیر انوشیروان بود به پا خاست و گفت: «این شطرنج را چون میدان جنگ ساخته‌اند که دو طرف با مهره های خود با هم می‌جنگند و هر کدام خرد و دوراندیشی بیشتری داشته باشد، پیروز می‌شود.» و رازهای کامل بازی شطرنج و روش چیدن مهره ها را گفت. شاهنشاه سه بار بر او درود فرستاد و دوازده هزار سکه به او پاداش داد. پس از آن «تخت ریتوس» با بزرگمهر به بازی پرداخت. بزرگمهر سه بار بر تخت ریتوس پیروز شد. روز بعد بزرگمهر تخت ریتوس را به نزد خود خواند و وسیلهء بازی دیگری را نشان داد و گفت: اگر شما این را پاسخ دادید ما باجگزار شما می شویم و اگر نتوانستید باید باجگزار ما باشید.» دیورسام چهل روز زمان خواست، اما هیچ یک از دانایان آن سرزمین نتوانستند «وین اردشیر» را چاره گشایی کنند و به این ترتیب شاه هندوستان پذیرفت که باجگزار ایران باشد.

تخته نرد : کره زمین

30 مهره : نشان گر 30 شبانه روز یک ماه

24 خانه : نشانگر 24ساعت شبانه روز
4 قسمت زمین : 4 فصل سال
5 دست بازی: 5 وقت یک شبانه روز
2 رنگ سیاه و سپید : شب و روز
هر طرف زمین 12 خانه دارد : 12 ماه سال
زمین بازی : آسمان
تاس: ستاره بخت و اقبال
گردش تاس ها : گردش ایام
مهره ها: انسان ها
گردش مهره در زمین: حرکت انسان ها (زندگی )
برداشتن مهره در پایان هر بازی : مرگ انسان ها
اعداد تاس :
1 : یکتایی و خداپرستی
2 : آسمان و زمین
3 : پندار نیک ؛ گفتار نیک ، کردار نیک
4 : شمال ، جنوب، شرق، غرب
5: خورشید ؛ ماه ، ستاره ، آتش ، رعد
6 : شش روز آفرینش




موضوع مطلب : اطلاعات عمومی

یکشنبه 91 خرداد 14 :: 12:56 صبح :: نویسنده : Rash mAKHFI

مرد که باشی،بار سنگین یک زندگی روی دوشهای همیشه استوارت سنگینی می کنه...

مرد که باشی،همه تو رو به چشم دیواری برای تیکه گاه می بینن،بدون این فکر که شاید خودت هم نیاز به شانه هایی برای گریه داشته باشی..


مرد که باشی باید " دستتو " بزاری روی " دلت " که یه موقع کسی نفهمه چه حسی داری وگرنه " دست دلت " رو شده

وقتی دست زنی را عاشقانه میگیری تازه میفهمی مرد بودن را باید میونِ دستانِ ظریف زن احساس کرد

 

مرد که باشی باید خیلی از بی اعتمادی ها رو تحمل کنی

 

مستقل ترین مرد جهان هم که باشی وقت هایی هست، که دلت پر میزنه برای کسی که دوستت داشته باشه درکت کنه

 

تنها ترین مرد جهان هم که باشی دوست داری کسی باشه که بگه :
آروم رانندگی کن
غذاتو کامل بخور
تنهام نذار

 

مسافرترین مرد جهان هم که باشی دوست داری برایت دست خطی بنویسه:
زود برگرد طاقت دوریتو ندارم

 

مرد که باشی،نمی تونی گریه کنی...گریه ات درونت جمع میشه و توی شریان های بدنت،تو را به مرگ میرسونه

 

میدونم
تو هم قلب داری
فقط صدایش، یواش تر از صدای قلب منه!

 

میدونم تو هم توی خلوتت برای عشقت گریه میکنی! شاید ندیده باشم؛ اما همیشه اشک هاتو توی آلبوم دلتنگیت قاب میکنی!

 

هر وقت زن بودنم را میبینی؛ سینه ات را به جلو میدهی،صدایت را کلفت تر میکنی... تا مبادا...لرزش دست هاتو ببینم !

 

مرد که باشی ... دوست داری ... از نگاه یک زن مرد باشی ..!
نه بخاطر زورِ بازوها

 




موضوع مطلب : اطلاعات عمومی

یکشنبه 91 خرداد 14 :: 12:43 صبح :: نویسنده : Rash mAKHFI

 

fun-pictures-radsms0
 
fun-pictures-radsms01
 
fun-pictures-radsms03
 
fun-pictures-radsms04
 
fun-pictures-radsms05
 
fun-pictures-radsms06
fun-pictures-radsms07
fun-pictures-radsms08
fun-pictures-radsms09
fun-pictures-radsms10
fun-pictures-radsms13
fun-pictures-radsms14
fun-pictures-radsms15
fun-pictures-radsms18
fun-pictures-radsms19
fun-pictures-radsms21
fun-pictures-radsms22
fun-pictures-radsms23
fun-pictures-radsms24
fun-pictures-radsms25
fun-pictures-radsms26
fun-pictures-radsms27
fun-pictures-radsms28
fun-pictures-radsms29
fun-pictures-radsms30
fun-pictures-radsms32
fun-pictures-radsms33
fun-pictures-radsms34
fun-pictures-radsms35
fun-pictures-radsms36
fun-pictures-radsms37
fun-pictures-radsms38
fun-pictures-radsms40
 
fun-pictures-radsms42
fun-pictures-radsms43
fun-pictures-radsms44
fun-pictures-radsms46
fun-pictures-radsms47
fun-pictures-radsms48
fun-pictures-radsms49
fun-pictures-radsms51
fun-pictures-radsms51
fun-pictures-radsms52




موضوع مطلب : عکس طنز

<   1   2   3   4   5   >>   >   
 
درباره وبلاگ

به نام خدا هستم، از بچگی بزرگ شدم، تو بیمارستان به دنیا اومدم، صادره از شهرمون، همونجا بزرگ شدم، چند سال سن دارم، بابام مرد بود، تو دوران کودکیم بچه بودم، با رفیقام دوست شده بودم،یه تابرادر دارم که باهام برادره، به دوست داشتن علاقه دارم، قصد ازدواج نه دارم، بعضی شبها که می خوابم خواب می بینم، تو خونمون زندگی می کنیم، تا حالا نمردم و ...»

نویسندگان
Mamad Dj (10)

پیوندها
پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
مهندس محی الدین اله دادی
گل باغ آشنایی
««««« شب های تهران »»»»»
رقصی میان میدان مین
****شهرستان بجنورد****
دانشجویان مهندسی مکانیک شهرکرد
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
تراوشات یک ذهن زیبا

سایت روستای چشام
شبستان
برادران شهید هاشمی
عشق
مصطفی
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
دنیای هالیوود
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
.:مطالب جدید18+ :.
هر چی تو فکرته
... یاس ...
بیارجمند
هیئت
نــــــا کجــــــا آبـــــــاد دل مــــن ...
عرفان وادب
بهار عشق
*(حرفهای نگفته)*
مرامنامه عشاق
..پـــــر شکســــته
ALAKI
زازران
شایگان♥®♥
مناجات با عشق
دانشجوی میکروبیولوژی 91 دانشگاه آزاد اشکذر
سید علی حسینی
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
اخبار روز ایران وجهان
انجمن مرجع وتخصصی پارسی گلد
دانشجویان مهندسی مکانیک (شهرکرد)
نارنجی
دانلود آهنگ جدید
ایران من
سامانه ارسال پیامک + آرشیو SMS با موضوعات گوناگون
بهترین قالب های وبلاگ

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 305970